Bagaimana Vivix Membantu Meningkatkan Kesuburan Suami dan Isteri Agar Mudah Dapat Baby

Assalamualikum dan salam sejahtera... Saat disahkan hamil dan dikurniakan anak adalah saat yang paling indah untuk pasangan yang berkahwin...

Assalamualikum dan salam sejahtera...

Saat disahkan hamil dan dikurniakan anak adalah saat yang paling indah untuk pasangan yang berkahwin. Namun ada di antara kita masih belum dikurniakan rezeki untuk mendapatkan anak walaupun sudah bertahun-tahun mendirikan rumah tangga. 

Usah bersedih kerana setiap ujian yang diberikan ada hikmahnya yang tersembunyi. Sebagai hambaNya, apa yang perlu kita lakukan adalah terus berusaha dan berdoa.

Bila disebut soal kesuburan atau masalah kurang subur antara pasangan ni. Sebenarnya antara suami dan isteri tidak perlu untuk menyalahkan antara satu sama lain. Contohnya suami mengatakan isterinya kurang subur atau sebaliknya.

 
Baby in a tea cup 

Apa yang penting pasangan suami dan isteri ini perlu mengetahui apa punca yang menyukarkan mereka untuk mendapatkan anak.

Ketahui Punca Tidak Subur

Antara masalah kesuburan bagi wanita adalah seperti:

  • Masalah pada sistem reproduktif seperti cyst dan fibroid
  • Masalah kitaran haid yang tidak teratur
  • Masalah telur yang tidak matang
  • Usia yang meningkat menyebabkan kesan kepada kualiti telur yang dihasilkan.
Masalah kesuburan bagi lelaki pula adalah seperti:

  • Pra testikular iaitu gangguan hormon yang mengakibatkan testis tidak teransang dan bermasalah dalam menghasilkan sperma.
  • Testikular iaitu penghasilan sperma yang tidak sihat berpunca daripada sel yang rosak.
  • Post testikular iaitu gagal berejakulasi walaupun berupaya menghasilkan sperma yang normal.
  • Usia yang meningkat – hormone testosterone berkurangan

Ok hari ni Kak Yong nak kongsi dengan anda bagaimana kandungan dalam Vivix Shaklee dapat membantu meningkatkan kesuburan Suami dan Isteri dan dapat meningkatkan peluang untuk mendapatkan anak. 



Bagaimana Vivix Membantu Kesuburan Suami Isteri?

1. Vivix Mengandungi Resveratrol

Kandungan Resveratrol dalam Vivix adalah 10 kali lebih tinggi daripada biasa. Resveratrol ini bertindak sebagai antioksidan yang sangat kuat dan melindungi sel sel badan daripada rosak. Di dalam masalah kesuburan, resveratrol membantu melindungi telur yang belum matang dan  telah  matang daripada kerosakan. Apabila telur ini dilindungi, ia mempunyai peluang yang lebih tinggi untuk hidup, membesar dan disenyawakan.

Dalam 1 kajian yang dijalankan oleh Dr. Erica Nikiforuk pada  January 2014, menyatakan Resveratrol mempunyai peranan dalam memelihara kesuburan, melindungi sel-sel telur yang tidak matang dan berpotensi dalam memanjangkan usia  kesuburan. 

2. Vivix Meningkatkan Mitokondria
Secara ringkasnya, mitokondria merupakan kilang tenaga kepada sel-sel badan termasuklah di dalam ovum. Tenaga yang cukup akan membantu ovum untuk split sepenuhnya  semasa proses persenyawaan berlaku.

Kesimpulannya, pengambilan Vivix dapat membantu meningkatkan kesuburan  lelaki dan wanita dengan cara meningkatkan kualiti sperma dan ovum , memanjangkan jangka hayat keduanya dan sekaligus meningkatkan peluang untuk disenyawakan.

Bagi lelaki juga, Vivix membantu meningkatkan tahap tenaga, meningkatkan keupayaan sexual, mengelakkan masalah mati pucuk dan dan melindungi kesihatan prostat.

Testimoni Vivix membantu kesuburan

Testimoni 1



Testimoni 2


Nak rancang hamil? Boleh cuba amalkan Vivix Shaklee.. Tak tahu mana nak dapatkan Vivix Shaklee ni boleh terus hubungi saya di talian 0111-9791281

Bagi kawasan Batu Pahat, saya ada menyediakan perkhidmatan Cash On Delivary (COD)..Pemghantaran terus ke rumah anda.. 




You Might Also Like

0 comments