Vitamin C Shaklee

Tahukah anda? Vitamin C merupakan sejenis vitamin larut air boleh yang boleh didapati dalam buah atau sayuran bercitrus contohnya oren. ...


Tahukah anda?

Vitamin C merupakan sejenis vitamin larut air boleh yang boleh didapati dalam buah atau sayuran bercitrus contohnya oren. Namun, oleh kerana sifatnya yang larut air badan tidak berupaya untuk menyimpan vitamin ini.

Vitamin C sangat penting bagi mereka yang menginginkan kulit yang licin dan awet muda kerana Vitamin C membantu pembentukan kolagen iaitu sejenis protein yang bertindak sebagai gam yang menyusun sel2 tubuh manusia. Dan oleh kerana itu juga,

Vitamin C sangat berguna untuk menyembuhkan luka dengan cepat kerana ia membentuk perhubungan tisu badan yang kuat.

Pengambilan Vitamin C bersama2 Vitamin E boleh mengelakkan sunburn. Sangat2 berguna untuk kita yang tinggal dalam negara yang beriklim Khatulistiwa ni :) Vitamin C ni sangat2 sinonim dengan kecantikan. So, tak hairan la kalau Vitamin C ni sangat popular dikalangan wanita yang mementingkan kecantikan.








 



Kelebihan Vitamin C Shaklee 

1) Satu tablet Vitamin C Shaklee bersamaan dengan 7 setengah biji oren. Satu tablet Vitamin C Shaklee mengandungi 500mg vitamin C, manakala tubuh kita memerlukan 250 - 500mg Vitamin C sehari. 






Adakah anda yakin anda boleh makan 7-8 biji oren setiap hari? 2) Keistimewaan Vitamin C Shaklee sustained release, di mana vitamin C dilepaskan secara perlahan2 dalam badan supaya vitamin C sentiasa ada dan kekal dalam badan. 

Ianya bersamaan dengan 1 setengah biji oren dilepaskan setiap jam selama 5 jam. Ingat lagi tak saya tulis sebelum ni yang badan kita tidak berupaya menyimpan vitamin dalam badan, dan inilah perlunya sustained release vitamin C. Berminat @ untuk tempahan?


Pengambilan vitamin C Shaklee secara berterusan mampu meberikan kesan positif kepada badan kita, terutamanya dari segi kecantikan. Ini kerana ianya:



  1. Membentuk kolagen dalam kulit – vitamin C Shaklee ini akan merangsang pembentukan kolagen dan menyebabkan kulit menjadi tegang.
  2. Mencerahkan kulit.
  3. Melambatkan proses penuaan.
  4. Menghalang pembetukan pigmen yang menyebabkan masalah jeragat.

Selain dari sudut kecantikan. vitamin C Shaklee juga bagus untuk:
  1. Meningkatkan sistem imunisasi badan.
  2. Membantu mengurangkan masalah alergi dan resdung.
  3. Mengatasi masalah gusi berdarah.

Menarik kan vitamin C Shaklee ini? Hah apalagi, marilah dapatkan sebotol. Sebotol ada 180biji, dan tahan untuk kegunaan enam bulan.
\






Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di azimahkhamis@gmail.com atau 0111-9791281 untuk sebarang pertanyaan.



You Might Also Like

0 comments