Bagaimana Cara Nak Cepat Hamil...

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.. Setiap pasangan yang berumah tangga pasti mengimpikan untuk mendapatkan zuriat. Tidak ada pas...

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..





Setiap pasangan yang berumah tangga pasti mengimpikan untuk mendapatkan zuriat. Tidak ada pasangan yang berkahwin tidak mahukan zuriat. Urusan untuk mendapatkan zuriat memang kerja Allah SWT, tetapi kita sebagai hambanya perlu berusaha dan tidak hanya berserah sahaja.

Ok hari ni kak yong nak kongsi dengan anda semua beberapa petua atau tips yang boleh membantu pasangan yang berkahwin untuk cepat dan mudah hamil.
Tips dan petua-petua ini anda boleh amalkan, inysallah dapat membantu anda untuk mudah hamil.

TIPS @ PETUA HAMIL DENGAN MUDAH DAN CEPAT





1) JAGA PEMAKANAN DAN DIET SEIMBANG
Untuk membantu anda mudah hamil, penjagaan makanan dan diet seimbang adalah tips yang sangat penting dan anda mesti amalkan.

Diet ni bukan bermakna anda perlu tidak makan langsung atau terpaksa berlapar. Anda boleh makan seperti biasa tetapi ambil makanan yang seimbang dan berpada-pada. Jangan lah anda melantak seperti zaman bujang-bujang dulu. BMI anda mestilah ideal antara ketinggian dan berat badan anda.

Jenis-Jenis Makanan Yang Membantu Anda Mudah Hamil







2) MEMPUNYAI BERAT BADAN IDEAL
Dalam bab ni mungkin ada yang kurang bersetuju.. ada jugak yang cakap "ala si peah tu aku tengok badan dia gemuk boleh jer mengandung, setahun satu lagi anaknya..Tapi aku ni biasa-biasa aje susahnya nak mengandung... memang benar itu semua Rezeki dari Allah SWT, tetapi tidak salah kita mencuba tips ini untuk memudahkan kita cepat hamil.

Jika anda mempunyai berat badan berlebihan "overweight" atau lebih teruknya 'obesiti' ambillah langkah untuk mengurangkan berat badan dengan membuat senaman-senaman dan mengawal pemakanan.

Ini kerana, risiko orang yang 'overweight' ni terdedah kepada penyakit seperti darah tinggi dan kencing manis. Semasa hamil pula mereka boleh mendapat penyakit-penyakit ini. Mari kita amalakan Gaya Hidup Sihat dan pantau BMI tubuh kita..


3) DETOX
Cara ni mungkin ramai yang jarang dengar kan. Toksin dalam badan yang tinggi tidak elok untuk tubuh badan kita. Sekarang ni banyak produk-produk dekat pasaran yang boleh digunakan untuk membuang toksin, tetapi anda harus bijak memilih dan pastikan ia selamat dan ada Kelulusan Kementerian Kesihatan.
Set Detox


4) LAKUKAN HUBUNGAN INTIM DENGAN KERAP
Tips lain untuk memudahkan anda mudah hamil ialah lakukan hubungan intim dengan lebih kerap.. Lakukan lah 3 @ 4 kali seminggu dan bila waktu subur lakukan dengan lebih kerap. Nak malu apa kan, anda dah sah menjadi suami isteri..






5)KETAHUI WAKTU SUBUR DAN OVULASI
Ini adalah fakta yang paling penting. Ramai yang ambil mudah tentang perkara ini. Sebenarnya untuk memudahkan anda hamil perkara yang penting adalah anda perlu tahu Waktu Subur anda. Bagi yang period tetap setiap bulan memang mudah untuk mengira dan mengetahui waktu subur anda. Tetapi bagi yang period anda tidak tetap, untuk mengira waktu subur adalah sukar sedikit. Anda boleh menggunakan OPK iaitu alat ujian untuk mengetahui waktu subur anda.


6) JUMPA DOKTOR PAKAR
Anda sudah berkahwin selama 2-3 tahun tetapi masih belum Berjaya hamil. Anda boleh mengambil langkah dengan berjumpa dengan Doktor Pakar. Biasanya doctor akan melakukan pemeriksaan untuk mengetahu tahap kesihatan anda. Suami juga perlu melakukan 'chekup' juga. Jangan berat mulut dan malu untuk membuat pemeriksaan.


7) PASTIKAN POSISI SEKS YANG BETUL
Ini bukan benda lucah tau. Ini adalah  salah satu cara untuk mudah hamil tau. Posisi yang betul dapat memudahkan sperma berenang ke arah ovum. Cara dan posisi adalah penting dalam memastikan isteri cepat hamil. Macam mana posisinya..anda piker lah sendiri..hehehehe


8) ELAKKAN TEKANAN/STRESS
Nak mudah hamil anda perlulah elakkan diri dari tekanan. Dalam kehidupan ini kita memang tak lari dari 'strees'..tetapi kita haruslah pandai menguruskan stress agar tidak menjadi lebih teruk dan boleh merosakkan hubungan antara pasangan suami dan isteri.

9)JAUHI MEROKOK
Sekiranya suami anda merokok, nasihatkan lah mereka agar untuk mengurangkan rokok. Kajian Saintifik mengatakan apabila seseorang itu merokok, ia akan menyumbang kepada ketidaksuburan dan dalam masa yang lama untuk mengandung.





10) KURANGKAN KAFIEN
Sekiranya anda pengemar tegar Kafien, saya nasihatkan anda kurangkan pengambilan kafien setiap hari. Pengambilan kafien yang berlebihan boleh mengurangkan kesuburan. Jika anda disahkan hamil dan kerap minum kopi, risiko keguguran adalah lebih tinggi.


11) BERDOA KEPADA ALLAH
Setelah anda amalkan semua tips-tips ni apa yang penting anda perlu memohon dia kepada Allah Swt agar dimurahkan rezeki dan dipermudahkan anda untuk hamil dan dikurniakan anak. Usaha, doa dan tawakal



12) AMALKAN PENGAMBILAN VITAMIN
Ok kak yong nak share bagi yang tengah berusaha untuk hamil, anda boleh amalkan pengambilan Vitamin yang juga dapat membantu anda mudah hamil. Antara Vitamin yang paling penting adalah pengambilan Asid Folik 3 Bulan sebelum merangcang hamil dan 3 bulan di awal kehamilan. Pasangan suami isteri juga boleh mengambil SET KESUBURAN SHAKLEE yang dapat membantu pasangan mudah mendapatkan anak. Ok kak yong kongsi dengan anda apa yang ada dalam Set Kesuburan Shaklee ni...





SET KESUBURAN SUAMI DAN ISTERI



SET-SET KESUBURAN SHAKLEE (SET SUAMI ISTERI)


Set Kesuburan Untuk Isteri

GLACOMPLEX SHAKLEE Khasiat GLA COMPLEX

Sangat baik diamalkan oleh Wanita terutama yang menghadapi masalah haid tidak teratur, senggugut, hormon tidak stabil, pcos, cyst.
Gla Complex dapat membantu wanita menghasilak  cercair serviks yang subur  dan berkualiti yang dikenali sebagai "mukus servik putih telur. Mukus ini berfungsi Untuk  melindungi dan memudahkan sperma berenang ke ovum dengan lancarnya. Ia juga menyediakan medium yang subur untuk beberapa jangka masa yang agak lama iaitu 4-5 hari sekaligus memberi peluang untuk si isteri mengandung walaupun seks dilakukan selepas waktu subur.


BCOMPLEX SHAKLEE

Memberi rasa tenang dan rilex serta menghindarkan diri dari stress. Seperti yang kita tahu salah satu faktor yang menghalang susah hamil ialah stress. Jadi pengambilan Bcomplex ini memainkan peranan penting dalam memberi ketenangan kepada tubuh serta memberikan  tenaga dan mengurangkan kepenatan. Keadaan ini dapat membantu isteri mudah hamil.


ALFALFA COMPLEX

Sangat baik untuk diamalkan oleh wanita bagi membantu mengatasi masalah keputihan, masapah haid tidak teratur atau mengurangkan senggugut yang teruk semasa haid. Keputihan yang teruk menjadi salah satu punca sukar hamil. Sesiapa yang mengalami masalah keputihan rawatlah dengan segera. Selain itu, alfalfa juga bertindak senagai kacip fatimah kepada wanita dan dapat menghangatkan kenikmatan semasa bersama.


SET KESUBURAN UNTUK SUAMI

ZINC COMPLEX

Bagi kaum lelaki, zinc merupakan zat yang sangat penting bagi proses pembentuka  hormin testorterone, mengekalkan kuantiti sperma dan paras testorterone yang berseksual. Zinc juag berperanan dalam proses pembentukan genetik iaitu DNA(Deoxyribose Nucleid Acid). Secara keseluruhannya zinx membantu meningkatkan keingina  seksual yang tinggi dan menghasilkan sperma yang sihat. Kekurangan zinc bagi suami akan mengakibatkan pelbagai Masalah seksuak termasuklah sperma yang abnormal, low count sperma dan penyakit prostat. Zinc digunakan untuk kesuburan bagi wanita kerana zinc akan melindungì sperma dan melawan bakteria dalam vagina.

VITAMIN E

Terkenal dengan gelaran " vitamin seks" menggalakkan pembentukan sel-sel baru termasuk RNA & DNA. Berkhasiat untuk meningkatkan kelakian dan menyuburkan organ reproduksi lelaki san wanita. Sebanyak 50% selenium di dalam badan lelaki berada di dala  testikrl dan duktus seminal. Lelaki kehilangan Selenum melalui air mani. Maka suplemen yang cukup samgat membantu hubungan seksuak bagi lelaki..


APA KATA MEREKA YANG PERNAH MENCUBA SET KESUBURAN SHAKLEE INI.. ANTARA MERKA YANG TELAH BERJAYA HAMIL..


Testimoni Berjaya Hamil...




















Nak Hamil? Boleh berusaha dengan mengamalkan Set-Set Kesuburan Shaklee...Saya Kak Yong  Pengedar Shaklee Batu Pahat, Simpang Lima, Parit Sulong, Parit Raja, Semerah

Nak order? Whtsap 0111-9791281





You Might Also Like

0 comments