Jenis-jenis Makanan Yang Membantu Tambah Susu Badan...Ibu-ibu boleh amalkan

Assalamualikum dan salam sejahtera semua... Alhamdulilah Kak Yong berjaya menyusukan anak Kak Yong sehingga 2 tahun. Kini usianya sudah 2 ...

Assalamualikum dan salam sejahtera semua...

Alhamdulilah Kak Yong berjaya menyusukan anak Kak Yong sehingga 2 tahun. Kini usianya sudah 2 tahun 2 bulan dan masih menyusu badan lagi..tanda-tanda dia nak berhenti menyusu macam belum ada lagi jer..hikhikhikhik

Nak berjaya menyusukan anak sehingga usia 2 tahun ni bukan suatu perkara yang mudah tau. Pelbagai ujian, cabaran dan rintangan dilalui, lagi-lagi Kak Yong ni ibu berkerja...Kena pandai urus masa kerja dan masa pam susu di tempat kerja bagi memastikan susu tak merundum...Alhamdulilah bos dan rakan-rakan di tempat kerja paham situasi kak yong. 


 Health Food Platter


Alhamdulilah berat kesabaran dan memang dah niat di dalam hati sejak mengandungkan Zakirah lagi nak susukan dia sehingga umur nya 2 tahun. Alhamdulilah dengan izin Allah saya berjaya menyusukan Zakirah sehingga kini...

Ibu yang berkerja nak tips berjaya menyusukan anak walaupun masih bekerja boleh lihat SINI 


KONSEP PENYUSUAN

Ramai ibu-ibu yang tanya kak yong apa petua dan tips yang kak yong guna sampai berjaya menyusukan anak walaupun bekerja. Sebenarnya tak ada petua sangat pun apa yang penting kena paham KONSEP PENYUSUAN ni iaitu "DEMAND AND SUPPLY". Semakin banyak permintaan semakin banyak susu akan dihasilkan. Jadi ibu-ibu jangan stress atau marah kalau bayi anda asik nak susu jer sebab selagi dia menghisap akan lebih banyak susu akan terhasil. Jadi Ibu-ibu perlu enjoy dalam penyusuan ni tau...

Selain amalkan Konsep Penyusuan, aspek lain yang palin penting adalah PEMAKANAN. Semasa menyusukan Zakirah, kak yong memang menjaga pemakanan dan banyak mengambil makanan yang boleh membantu menambah susu badan. Pantang ada orang share makanan-makanan ni boleh tambah susu badan mesti kak yong akan mencuba, "try dan error" mana yang sesuai untuk kita. 

Ok hari ni kak yong nak share dengan ibu-ibu semua beberapa jenis makanan dan minuman yang boleh membantu ibu-ibu menambah susu badan dan disamping memberikan tenaga serta kesihatan..Ibu-ibu boleh "try dan error" tengok mana yang sesuai dengan ibu-ibu sebab badan kita ni berlainan...ada yang sesuai dengan makanan ini, ada yang tidak sesuai...


Jenis-Jenis Makanan dan Minuman Yang Boleh Membantu Menambah dan Memekatkan Susu Badan...

  1.  Makanan yang mengandungi Vitamin B seperti kekacang, badam, dal
  2.  Sayuran hijau seperti sawi, kacang panjang, bayam
  3.  Jambu batu, buah-buahan 
  4.  Daun atau pucuk meranti
  5.  Kurma
  6.  Oat
  7.  Daun pengaga - buat ulam
  8.  Lobak putih - buat sup sayur atau kisar halus buat air
  9.  Kopi, horlick, susu, milo, tamar koko
  10.  Madu
  11.  Halba, habatussauda
  12.  Air logan
  13.  Keju, yes, 
  14.  Air masak secukupnya
  15.  Jus Buah-buahan
  16.  Daging lembu, kambing

Selain jenis-jenis makanan dia atas yang boleh ibu-ibu amalkan..kak yong juga nak kongsi Suplement yang kak yong amalkan untuk menambah susu badan...Supplement yang kak yong ambil  ialah SET PENYUSUAN SHAKLEE..
Aalhamdulilah hasil amalkan produk Shaklee ni, susu bertambah pekat, banyak...kulit pun cantik dan badan pun bertenaga tau...Ok jom kak yong terangkan set-set menyusu shaklee..Ibu-ibu boleh pilih mengikut bajet anda..




SET MENYUSU BASID : Penggunaan sehingga 3 bulan 




Image result for SET MENYUSU BASID 


SET MENYUSU LENGKAP : Penggunaan sehingga 6 bulan






SET PREMIUM : Penggunaan sehingga 6 bulan


 


 

Khasiat Set Menyusu Shaklee

ESP: ia adalah sejenis protein. Protein penting semasa hamil dan selepas kelahiran. Fungsinya adalah untuk menyokong pertumbuhan dan perkembangan bayi. Selepas bersalin diperlukan untuk penghasilan susu ibu dan memberi khasiat yang diperlukan untuk bayi membesar dengan sihat. Ibu menyusu perlukan 70gm protein sehari untuk membantu mereka dalam proses penyusuan yang sihat. ESP membekalkan protein yang mencukupi untuk diet harian ibu. Ia juga sangat sesuai untuk mengawal diabetes semasa hamil atau selepas bersalin kerana nilai Indeks Glisemiknya hanya 39.


ALFALFA: dikenali sebagai raja tumbuhan. Kandungan kaya dengan fiber membantu penghadaman dan mengelakkan sembelit. Dikenali sebagai tumbuhan yang berupaya berfungsi sebagai milk booster kepada susu badan. Digunakan secara tradisional untuk menambahkan susu ibu.


BCOMPLEX: kandungan kesemua vitamin b penting dalamnya membuatkan b complex sangat istimewa. Bantu melancarkan darah, dan juga memberi kesan penenang pada ibu untuk mengelakkan MEROYAN.
VITAMIN C: membantu penyerapan zat besi yang diperlukan oleh tubuh untuk menghasilkan hemoglobin untuk kelancaran peredaran darah. Penting untuk penghasilan kolagen untuk perkembangan otot dan tulang rawan bayi.


VITALEA: sangat penting sebagai salah satu komponen penting zat besi untuk membawa oksigen ke seluruh badan. Kekurangan zat besi akan menyebabkan anemia iaitu kekurangan zat besi yang kronik. Lebih 340 ujian kualiti telah dilakukan ke atas vitalea.


OSTEMATRIX: kandungan kalsium, magnesium dan vitamin D melengkapkan lagi ostematrix. Ibu memerlukan 1000mg kalsium sehari. Ia diperlukan untuk pengecutan otot yang sihat. Susu ibu terdiri daripada 40% kalsium, maka jangan ambil mudah tentang kalsium ye.


OMEGA GUARD: kandungan DHA dan EPA dalamnya membuatkan omega sangat istimewa. DHA sangat diperlukan untuk otak yang cerdik, disalurkan melalui susu ibu supaya bayi anda mendapat khasiat yang sebaiknya. Wanita menyusu memerlukan 300mg DHA sehari.



Testimoni Set Menyusu

 

 Testimoni 1 :


 "Alhamdulilah setakat ini susu jadi banyak dan pekat..anak pun mudah kenyang minum susu...xadalah kerap nangis nak susu"




 Testimoni 2 :


"Puan Izzati: Saya ambil esp+oste+vitalea+alfalfa+vitc+bcom..complete set untuk breastfeed dan energy..full time breastfeed+working mom+part time student.

Baby dah umur 2 tahun lebih masih menyusu..no formula milk..you can do it mom!!
Puan Radin Siti: Saya ambil vitalea, vitamin c, alfalfa dan esp untuk tenaga dan bantu penyusuan..alhamdulillah"






Testimoni 3 :


"Puan Baizura: ESP, alfalfa, oste. Memang memberi tenaga tanpa lenguh sana sini. Saya fully bf baby, suri rumah kepada dua orang anak kecil, dan bisnes online 24 jam.
Puan Fashrina: Kalau saya, takde vitalea terasa badan kurang cergas sepanjang bf. So bagi saya perlu amik ESP untuk support tenaga waktu pagi, vitalea untuk kecergasan sepanjang hari, dan ostematrix untuk tidur berkualiti dan bangun pagi dengan badan yang lebih segar.
~ working mom, 3 children (including 8 month fully bf dan 3y tandem nursing at night~






Testimoni 4 :


"Puan Fadhilah: ESP, vitalea 2 biji, bcomplex, vitamin c, oste. Sangat amat membantu. Sometimes add up vivix, performance drinks. Working at home with 4 kids yang paling tua 6 tahun dan paling kecil 3 month fully bf dan tandem nursing with 2y. Jaga sendiri semua without helper dan husband jauh 2-3 bulan sekali baru balik. Really need bundle of energy everyday 24 hour. Those supplement really helps."






Testimoni 5


                                            



Testimoni 6 


                                        
Image result for testimoni SET MENYUSU shaklee



Jika puan-puan berminat untuk mencuba, boleh hubungi akak untuk dapatkan harga diskaun tau! InsyaAllah Kak Yong akan berikan yang terbaik untuk pelanggan tersayang.

wassup: 0111-9791281

Kawasan Batu Pahat, Parit Sulong, Semerah, Parit Raja, Sri Gading nak dapatkan produk Shaklee boleh infom saya ye..Penghantaran ke seluruh Batu Pahat dan Pos ke Seluruh Malaysia

 Pengedar Shaklee Batu Pahat, Simpang Lima, Parit Sulong, Semerah, Parit Raja






You Might Also Like

1 comments