Mak Tiada Lagi Mengadu Sakit-sakit Sendi, Solat Pun Senang, Nak Bergerak pun senang..Kini Bebas Penyakit Arthritis/ Sakit Sendi

Assalamualikum dan salam sejahtera... Pernah dengar Penyakit Arthritis tak? Arthritis adalah suatu jenis penyakit yang mendatangkan kesaki...

Assalamualikum dan salam sejahtera...

Pernah dengar Penyakit Arthritis tak? Arthritis adalah suatu jenis penyakit yang mendatangkan kesakitan, kemerahan, bengkak dan kekejangan sendi. Kata mudah adalah adalah mengalami sakit sendi. 

Atthritis/ sakit sendi ini biasanya berlaku di kalangan warga emas, namun pada masa sekarang golongan muda pun tidak terlepas daripada mengalami penyakit ini seperti wanita hamil, ibu menyusu dan mereka yang kerap melakukan kerja-kerja berat.






Sendi-sendi manusia ini terdapat di tulang belakang dan bahagian lain t6buh seperti bahu, siku, pergelangan tangan, punggung, lutut, buku lali dan sendi jari kaki serta tengah. Sendi terbentuk apabila dua atau lebih tulang bertemu dan ianya berfungsi untuk melicinkan pegerakan. Sakit sendi ini boleh berlaku dikalangan semua peringkat umur.

Ramai orang mengalami sakit sendi tapi tidak sedar mengalami masalah ini. Penyakit sendi boleh dielakkan daripada awal sekiranya kita mengamalkan penjangaan untuk kesihatan sendi. 


  Tanda-tanda Arthritis/Sakit Sendi

  • Sakit sendi (tangan, pergelangan tangan, jari, pergelangan kaki, punggung, tulang belakang)
  • Sendi bengkak
  • Kekejangan sendi
  • Susah untuk bergerak seperti biasa
  • sakit bila bergerak
  • lutut berbunyi
  • otot betis menjadi kecut
  • sakit bila sendi ditekan

Tahukah anda, sendi yang sihat ini ibarat seperti sebuah mesin yang disaluti dengan minyak pelincir yang secukupnya. Disamping itu terdapat tulang yang dikusyenkan oleh bendalir sendi. Manakala tisu penyambung pula membolehkan otot dan tendon serta setiap anggota tubuh untuk berkoordinasi dengan baik supaya pergerakan menjadi lancar. 

Ciri-ciri sendi tidak sihat

Antara penyakit yang sering berkaitan dengan sendi yang dihadapi oleh orang ramai, antaranya ialah 

1) Rheumatoid Arthritis (RA) 
Radang berlaku apabila bendalir Sinovia diserang sel darah putih terakif menyrbabkan bahan kimia tertentu dilepaskan ke dalam bendalir.


 Image result for vivix untuk sakit sendi


2) Osteoarthritis (OA)
Kesihatan tulang rawan yang merosot menyebabkan kesakitan apabila tulang-tulang bergesel antara satu sama lain.

3) Seliuh 
Kecederaan pada sekitar ligamen sesuatu sendi Bila ligamen direnggangkan terlalu jauh atau koyak sendi menjadi sakit dan bengkak 

Siapakah Golongan Yang Berisiko?

  • Atlet sukan yang banyak menggunakan pergerakan sendi
  • Individu yang alami Obesiti
  • Individu yang alami masalah lemah otot peha sejak kecil
  • Individu yang selalu mengangat berat 
  • Kekurangan kalsium   

 

Punca-punca Terjadinya Arthritis/Sakit Sendi

#-1- Umur Semakin Meningkat
Semakin meningkat usia, peluang untuk mendapat sakit sendi juga adalah cerah. Ini kerana semakin berusia pelincir di sendi semakin kering dan kurang. Antara simptom pelincir sendi kering atau berkurangan adalah tidak boleh berdiri lama, sakit ketika berjalan, tidak boleh bengkok kan lutut dan sebagainya.

#2-Berat Badan Berlebihan
Tekanan pada sendi terutamnya lutut akan bertambah apabila berat badan semakin bertambah atau berlebihan. Obesiti akan meningkatkan risiko berlakunya Osteortritis, tulang rawan akan rosak dengan cepat. Berat badan berlebihan memberi tekanan kepada sendi-sendi yang menampung tubuh seperti lutut dan punggung. 

#3- Keturunan
Jika ada anggota keluarga anda pernah mengalaminya, maka risiko anda menghadapi sakit sendi/arthritis adalah tinggi. Faktor genatik yang ada pada  ibubapa berkemungkinan ia terkena kepada anak-anak. 

#4- Jantina 
Wanita lebih sering sakit sendi berbanding lelaki. Contonya Sakit lutut lebih banyak menyerang wanita disebabkan tulang punggung wanita lebih lebar daripada lelaki. Tulang punggung yang lebar menyebabkan lebih tekanan pada pada otot peha bahagian dalam. Tekanan ini akan memberi kesan pada bahagian tempurung lutut dan jika dibiarkan dalam jangka masa panjang boleh menyebabkan otot-otot di sekitar lutut membengkak. 

#5- Kecerderaan
Seperti kecerderaan kepada para atlet semasa bersukan. Namun exercise yang ringan dan normal dapat membantu menguatkan sendi. Digalakkan sebelum dan selepas bersukan melakukan aktiviti memanaskan badan. Ini adalah bagi mengelakkan berlaku kekejangan ketika bersukan. 

#6- Perkerjaan
Melakukan Perkerjaan berat juga boleh menjadi punca berlakunya masalah sakit lutut seperti mengangkat benda-benda berat. Sekiranya anda kerap mengangkat benda berat seperti mengcangkung dan melutut berpotensi mengalami sakit lutut.


Rawat Arthritis/Sakit Sendi Dengan VIVIX SHAKLEE

Ramai yang tidak tahu VIVIX sangat bagus untuk mengatasi masalah Arthritis atau Sakit Sendi selain mengambil Set Arthriris/Set Sendi

Kenapa Kak Yong cakap VIVIX ni bagus kerana telah terbukti bahawa resveratrol boleh membantu mengekalkan dan memperbaiki fungsi dan struktur sendi dan mengurangkan faktor yang menjadi punca kepada penyakit berkaitan sendi.

Satu kajian telah dijalankan terhadap penyakit osteoarthritis (OA), iaitu sejenis penyakit pada sendi yang serius. Yang mana terjadinya radang pada sendi atau kerosakan pada tulang rawan. Orang yang mengalami sakit sendi biasa, kalau tidak  dicegah dan dirawat daripada awal sangat mudah nak kena OA ni. 

Kalau nak lebih faham secara ringkasnya, kajian menunjukkan resveratrol (bahan utama dalam Vivix) berkesan untuk mengatasi masalah keradangan, antioksidan, memperbaki DNA dan menghalang sel daripada bermutasi. Ia bukan saja sangat bagus untuk sendi malah untuk semua jenis penyakit-penyakit kronik seperti Buah Pinggang, darah tinggi, kanser, gout, jantung dan lain-lain.  

Untuk mengetahui bagaimana Vivix bertindak dalam merawat penyakit..Anda boleh baca sini, anda akan lebih paham fungsi dan kebaikan VIVIX  Bagaimana Cara VIVIV Bertindak merawat penyakit

 

Testimoni-testimoni Pesakit Arthritis/Sakit Sendi Amalkan VIVIX SHAKLEE 


 Testimoni 1

  

"salam..nak share testi, ayah saya makan vivix untuk arthriis..Baru abes satu botol. Alhamdulilah, makin senang nak gerak, tunduk rukuk dalam solat..kaki rasa lebih ringan" 


Testimoni 2 
 
Testimoni warga emas yang kesihatannya makin baik lepas amalkan Vivix. 



 Testimoni 3

Testimoni sakit sendi hilang setelah mengambil Vivix 


Testimoni 4
Image result for vivix untuk sakit sendi 




Dah lihat testimoni-testimoni Custemor yang telah mencuba VIVIX untuk masalah Sakit Sendi mereka. Macam mana nak cuba tak? Mak ayah ada masalah saki-sakit sendi ni, boleh hadiahkan mereka VIVIX. Macam mana nak dapat? Ok boleh terus Whtsap Kak Yong 0111-9791291...


Kawasan Batu Pahat, berminat nak dapatkan Produk Shaklee boleh terus Hubungi saya...Penghantaran sekitar Bandar Batu Pahat, Pekan Parit Raja, Sri Gading, Tongkang Pechah, Semerah, Parit Sulong, Sri Medan, Sri Bengkal, Peserai, Parit Yaani dan Yong Peng 


 

 

 

You Might Also Like

2 comments