11 CARA MUDAH UNTUK ANDA YANG MAHU BERHENTI MEROKOK

Assalamualikum dan salam sejahtera semua... Seperti yang ramai sudah tahu rokok adalah sangat merbahaya kepada kesihatan manusia, bukan sa...

Assalamualikum dan salam sejahtera semua...

Seperti yang ramai sudah tahu rokok adalah sangat merbahaya kepada kesihatan manusia, bukan sahaja kepada perokok tetapi kepada mereka yang berada di sekeliling mereka yang menghisap rokok.

Rokok mengandungi satu bahan yang merbahaya yang dikenali sebagai Nikotin. Ia sangat mudah membuatkan orang ketagih untuk merokok dan sukar untuk berhenti merokok.


Stop smoking
Katakan tidak kepada Rokok

Bila ditanya kepada mereka yang menghisap rokok, bukan mereka tiada niat nak berhenti merokok tetapi sukar kata mereka. Nak berhenti merokok ni bukan sesuatu yang mudah dan boleh berhenti macam tu sahaja. Ia memerlukan keazaman, kekuatan mental dan fizikal serta sokongan daripada ahli keluarga.

10 Cara Berhenti Merokok Paling Berkesan 

1. Lengahkan 
Jika anda mula terasa mahu merokok, cuba anda lengahkan dengan membuat kerja-kerja lain. Cuba sibuk kan diri atau mengambil minuman seperti kopi, teh atau lain-lain agar anda dapat melupakan niat untuk menghisap rokok. Ulang langkah ini setiap kali anda terasa mahu merokok.

2. Tolak Rasa "ala cukuplah sebatang"
Anda tahukah rokok ni boleh memberik ketagihan. Bila dah hisap mula lah ketagih dan susah nak berhenti. Jika rasa nak merokok jangan percaya atau guna istilah di atas, ini kerana dengan sebatang rokok akan membuatkan anda ketagih mahu menghisap lagi. 

3. Kenali Punca-punca Anda merokok
Kebanyakan mereka ni merokok bila bosan, stress, mengantuk,lepak bersama kawan-kawan dan lain-lain. Untuk mudah berhenti merokok ni anda perlu kenali punca kenapa anda merokok. 

Contohnya jika merokok sebab bosan, mengantuk. Apa kata anda lakukan apa-apa aktiviti yang boleh menghilangkan bosan dan mengantuk. Dengan ini pasti anda akan terlupa untuk merokok.

4) Bersenam
Senaman merupakan salah satu cara yang dapat membantu anda untuk berhenti merokok. Lakukan senaman sekurang-kurangnya selama 30 minit setiap hari. 

5) Relex dan bertenang
Salah satu faktor merokok adalah disebabkan stress. Jadi salah seorang yang lebih cool dan bertenang dalam menyelesaikan sesuatu masalah. Jika berhadapan dengan masalah jangan mudah stress. Buat lah perkara-perkara yang boleh membantu anda merasa tenang seperti ambil air sembahyang, solat dan membayangkan perkara-perkara yang boleh membuatkan anda merasa gembira.

6) Sokongan keluarga dan rakan-rakan
Jika anda berniat nak berhenti merokok, beritahu kepada ahli keluarga dan rakan-rakan berkaitan niat anda. Jika timbul keinginan anda untuk merokok mereka boleh mengingtakan anda semula agar tidak merokok. Selain itu, bila lepak dengan kawan-kawan bagitahu mereka niat anda agar mereka menghormati keputusan anda dan tidak sesekali memperlawa anda untuk merokok.

7) Ingat semula Keburukan Merokok
Jika anda terasa mahu merokok, ingat semula kesan buruk merokok kepada kesihatan anda dan juga keluarga anda. Dengan ini anda akan merasa takut untuk merokok dan berfikir semula untuk merokok.

8) Ingat Kebaikan Jika berhenti merokok
Buat senarai atau kebaikan-kebaikan yang anda dapat jika berhenti merokok. Buat list dan tampal di setiap sudut rumah anda agar anda boleh membaca dan nampak setiap hari. Ini adalah sebagai satu cara pembakar semangat anda untuk berhenti merokok.

9) Banyakkan membaca 

Rajin cari maklumat dan dapatkan inspirasi-inspirasi mereka yang berjaya berhenti merokok. Ketahui dan belajar cara mereka berhenti merokok.

10)Mengunyah
Mengunyah adalah salah satu cara yang boleh membantu anda mengurangkan keinginan merokok. Makan lah gula-gula yang berperisa dingin agar dapat mengurangkan keinginan anda untuk merokok. Kerapkan mengunyah makanan agar anda terlupa nak merokok. Lama-lama tabiat merokok dapat dikurangkan

11) Bayangkan anda membakar duit dengan merokok
Setiap kali anda rasa nak merokok, cuba anda bayangkan duit anda dibakar. Mesti rasa sayangkan kalau duit kita terbakar, lama-lama anda rasa sayang duit nak beli rokok.

Atau anda nak cuba sesuatu yang sangat berkesan membantu anda mengurangkan ketagihan merokok. Pernah dengar tak berhenti rokok dengan VIVIX SHAKLEE. Tak pernah dengar lagi, ok kak yong kongsi bagaimana Vivix ni boleh bantu mengurangkan ketagihan merokok.


Bagaimana Vivix Boleh Bantu Mengurangkan Ketagihan Merokok 

Vivix memulihkan DNA dengan cara membuang nikotin pada tahap sel-sel DNA. Jadi DNA akan kembali pulih dan dengan sendiri akan menolak bahan asing nikotin dari tubuh. Vivix Shaklee BUKAN terapi pengganti nikotin. Tapi ianya terapi membuang nikotin. 

Sebagai bonus Vivix Shaklee juga akan meningkatkan pretasi jantung dan kadar metabolisma perokok. Ini kerana Vivix akan menyebabkan sel-sel menjadi aktif menghasilkan tenaga. Jantung dapat berfungsi dengan baik.

Nak tahu cara Vivix bertindak, boleh KLIK SINI

Bagaimana Vivix Shaklee membantu perokok tegar berhenti merokok?

Dengan pengambilan Vivix Shaklee selama 2 minggu secara berterusan, InshaAllah boleh berhenti merokok untuk selama-lamanya. Vivix Shaklee akan menyebabkan anda secara automatik tidak mahu merokok lagi sebab setiap kali anda merokok, rokok tersebut akan rasa pahit. Ini bermakna sel-sel badan anda sendiri akan menolak rokok secara automatik. Bukan itu sahaja, dengan pengambilan Vivix Shaklee, anda bukan sahaja boleh berhenti merokok, bahkan anda juga akan bertambah berseri dan nampak muda. Kenapa? Sebab Vivix Shaklee merupakan antioksidan yang sangat berkesan untuk membuatkan anda nampak 20 tahun lebih muda. Menarik kan???

Ini bukan cakap-cakap kosong ye..Ini antara testimoni mereka yang berjaya berhenti merokok dengan Vivix Shaklee...


Testimoni 1

Image result for berhenti merokok dengan vivix


Testimoni 2

 Image result for berhenti merokok dengan vivix


Testimoni 3

Image result for berhenti merokok dengan vivix


Testimoni 4

Image result for berhenti merokok dengan vivix


Testimoni 5
 
 Image result for berhenti merokok dengan vivix


Testimoni 6

Image result for berhenti merokok dengan vivix 


Testimoni 7

Image result for berhenti merokok dengan vivix 

Berazam nak berhenti merokok tapi tak tahu lagi mana nak mula, ok mudah jer amalkan lah Vivix shaklee, pasti impian anda untuk berhentk merokok tercapai..
 
Pertanyaan dan order boleh terus whtsap saya di talian 0111-9791281(Puan Azimah Khamis), Pengedar Shaklee Batu Pahat dan seluruh Malaysia..
kami ada menyediakan perkhidmatan ini disekitar Batu Pahat, Semerah, Parit Sulong, Parit Raja, Sri Gading, Sri Medan, Tongkang Pechah, Parit Yaani. Anda boleh terus menghubungi saya untuk membuat pesanan. Barang yang anda pesana akan dihantar mengikut alamat yang anda berikan.











You Might Also Like

0 comments