Nak Hamil Dengan Cepat..Boleh Cuba Tips Ini

Assalamualikum dan salam sejahtera... Anda sudah lama berkahwin...Risau dengan usia perkahwinan yang semakin meningkat, usia meningkat, ...

Assalamualikum dan salam sejahtera...

Anda sudah lama berkahwin...Risau dengan usia perkahwinan yang semakin meningkat, usia meningkat, namun rezeki nak dapat anak belum kunjung tiba. Pada yang usia perkahwinan belum pun mencapai tempoh 6 bulan jangan terlalu risau sangat.

Jika dah lebih 6 bulan usia perkahwinan bolehlah cuba-cuba tips atau pemakanan tambahan yang ada, namun jika melepasi 2 tahun usia perkahwinan mungkin boleh cuba cara yang lebih berkesan.

 Situasi yang sering dialami oleh mereka yang masih belum mendapat anak ialah penat nak menjawab pertanyaan-pertanyaan orang...Kadang-kadang mereka yang bertanya ini langsung tidak sensitif dengan perasaan orang kan?Main sembur saje....Apatah lagi soalan-soalan yang diajukan boleh mengudang kemarahan dan menguriskan hati.
"tak dapat anak lagi? ada masalah ke?
Atau pun lebih laser mulut tu ringan menanya:
bila nak mengandung?



                                  Happy pregnant woman holding baby shoes at home


Kita kena lah sedar bahawa rezeki anak ini ditentukan oleh Allah SWT. Kita sebagai hambanya tidak boleh mempertikaikan sebab Allah tidak pernah berjanji di mana setiap pasangan yang berkahwin akan mendapat anak. Jadi kita kena lah percaya kepada Qada dan Qadar yang telah ditetapkan.

Dah alang-alang bercerita mengenai kehamilan, saya nak share sedikit tips-tips yang boleh diamalakan untuk cepat dapat anak. Apa pun kita hanya berusaha dan jangan mudah mengalah.


Tips #1 Lebih kerap bersama

Kerapkan hubungan kelamin semasa isteri tengah subur. Maksud subur kat sini adalah apabila berlakunya ovulasi. Ovulasi ni berlaku apabila satu atau lebih telur dilepaskan oleh ovari kita.
Sebanyak 15-20 telur akan matang dalam ovari dan yang paling matang ini akan dilepaskan ke dalam tiub fallopio untuk menunggu sperma untuk disenyawakan.

Tips #2 Mengetahui Waktu Ovulasi

Dengan mengetahui waktu subur, lebih mudah untuk merancang. Ovulasi biasanya berlaku pada hari ke 12 hingga 14 sebelum anda datang haid.
Untuk lebih mudah, waktu subur anda adalah satu minggu sebelum datang haid dan satu minggu selepas haid habis. Oleh kerana setiap individu berbeza dan ada yang mempunyai kitaran hadi tak tetap, maka tips #1 perlu diambilkira juga.


Tips #3 Perhatikan Mukus Vagina

Cara paling mudah juga adalah memerhatikan mukus yang keluar pada vagina anda.
Waktu tak subur, mukus akan berwarna seperti putih telur yang masak, tekstur berkrim.
Waktu subur, mukus akan berwarna jernih, seperti putih telur yang belum masak. Dan juga bila ditarik ianya kenyal. Masa inilah sepatutnya hubungan kelamin dilakukan.



Tips #4 Periksa Suhu Badan

Pada masa ovulasi berlaku, biasanya suhu badan wanita akan meningkat sedikit. Cuma agak leceh kerana nak kena tanda suhu pula setiap hari.
Pada mereka yang nak cepat hamil, bolehlah cuba tips berikut mudah mudahan berhasil dengan lebih cepat. Saya juga doakan mudah mudahan pembaca yang tengah menunggu masa untuk merancang dapat baby dimakbulkan keinginan itu dan dipermudahkan jalan

Amalkan Pengambilan Set Kesuburan yang boleh membantu anda mudah hamil








SET-SET KESUBURAN SHAKLEE (SET SUAMI ISTERI)


Set Kesuburan Untuk Isteri

GLACOMPLEX SHAKLEE Khasiat GLA COMPLEX

Sangat baik diamalkan oleh Wanita terutama yang menghadapi masalah haid tidak teratur, senggugut, hormon tidak stabil, pcos, cyst.
Gla Complex dapat membantu wanita menghasilak  cercair serviks yang subur  dan berkualiti yang dikenali sebagai "mukus servik putih telur. Mukus ini berfungsi Untuk  melindungi dan memudahkan sperma berenang ke ovum dengan lancarnya. Ia juga menyediakan medium yang subur untuk beberapa jangka masa yang agak lama iaitu 4-5 hari sekaligus memberi peluang untuk si isteri mengandung walaupun seks dilakukan selepas waktu subur.



BCOMPLEX SHAKLEE

Memberi rasa tenang dan rilex serta menghindarkan diri dari stress. Seperti yang kita tahu salah satu faktor yang menghalang susah hamil ialah stress. Jadi pengambilan Bcomplex ini memainkan peranan penting dalam memberi ketenangan kepada tubuh serta memberikan  tenaga dan mengurangkan kepenatan. Keadaan ini dapat membantu isteri mudah hamil.



ALFALFA COMPLEX

Sangat baik untuk diamalkan oleh wanita bagi membantu mengatasi masalah keputihan, masapah haid tidak teratur atau mengurangkan senggugut yang teruk semasa haid. Keputihan yang teruk menjadi salah satu punca sukar hamil. Sesiapa yang mengalami masalah keputihan rawatlah dengan segera. Selain itu, alfalfa juga bertindak senagai kacip fatimah kepada wanita dan dapat menghangatkan kenikmatan semasa bersama.



SET KESUBURAN UNTUK SUAMI

ZINC COMPLEX

Bagi kaum lelaki, zinc merupakan zat yang sangat penting bagi proses pembentuka  hormin testorterone, mengekalkan kuantiti sperma dan paras testorterone yang berseksual. Zinc juag berperanan dalam proses pembentukan genetik iaitu DNA(Deoxyribose Nucleid Acid). Secara keseluruhannya zinx membantu meningkatkan keingina  seksual yang tinggi dan menghasilkan sperma yang sihat. Kekurangan zinc bagi suami akan mengakibatkan pelbagai Masalah seksuak termasuklah sperma yang abnormal, low count sperma dan penyakit prostat. Zinc digunakan untuk kesuburan bagi wanita kerana zinc akan melindungì sperma dan melawan bakteria dalam vagina.

VITAMIN E

Terkenal dengan gelaran " vitamin seks" menggalakkan pembentukan sel-sel baru termasuk RNA & DNA. Berkhasiat untuk meningkatkan kelakian dan menyuburkan organ reproduksi lelaki san wanita. Sebanyak 50% selenium di dalam badan lelaki berada di dala  testikrl dan duktus seminal. Lelaki kehilangan Selenum melalui air mani. Maka suplemen yang cukup samgat membantu hubungan seksuak bagi lelaki..


APA KATA MEREKA YANG PERNAH MENCUBA SET KESUBURAN SHAKLEE INI.. ANTARA MERKA YANG TELAH BERJAYA HAMIL..

 


 





You Might Also Like

0 comments