SET MENYUSU SHAKLEE...

Assalamualaikum semua... Menyusu anak adalah pengalaman paling indah yang pasti menjadi kenangan manis kepada setiap ibu-ibu. Saya sendiri...

Assalamualaikum semua...

Menyusu anak adalah pengalaman paling indah yang pasti menjadi kenangan manis kepada setiap ibu-ibu. Saya sendiri yang baru menjadi ibu buat pertama kali dan pertama kali menyusukan anak sangat-sangat teruja. Lagi-lagi bila anak dah pandai bergerak, pelbagai aksi pasti dia akan lakukan...Memang sangat-sangat manis kenangan itu.





                                       Icon set - baby life scenes. I


Susu ibu adalah kurniaan Allah SWT, namun demikian tidak semua ibu mempunyai peluang untuk menyusukan anak. Ada yang mempunyai masalah susu kurang, puting susu tenggelam dan lain-lain. Ada yang bertuah dikurniakan susu yang melimpah ruah tanpa mengambil bantuan supplement. Tapi ada juga yang perlu mengambil supplement tambahan untuk menambahkan susu badan.


Jenis-jenis set menyusu shaklee






                                     Image result for SET MENYUSU BASID
s
SET MENYUSU BASID : Penggunaan sehingga 3 bulan 





SET MENYUSU LENGKAP : Penggunaan sehingga 6 bulan





SET PREMIUM : Penggunaan sehingga 6 bulan




Khasiat Set Menyusu Shaklee

ESP: ia adalah sejenis protein. Protein penting semasa hamil dan selepas kelahiran. Fungsinya adalah untuk menyokong pertumbuhan dan perkembangan bayi. Selepas bersalin diperlukan untuk penghasilan susu ibu dan memberi khasiat yang diperlukan untuk bayi membesar dengan sihat. Ibu menyusu perlukan 70gm protein sehari untuk membantu mereka dalam proses penyusuan yang sihat. ESP membekalkan protein yang mencukupi untuk diet harian ibu. Ia juga sangat sesuai untuk mengawal diabetes semasa hamil atau selepas bersalin kerana nilai Indeks Glisemiknya hanya 39.


ALFALFA: dikenali sebagai raja tumbuhan. Kandungan kaya dengan fiber membantu penghadaman dan mengelakkan sembelit. Dikenali sebagai tumbuhan yang berupaya berfungsi sebagai milk booster kepada susu badan. Digunakan secara tradisional untuk menambahkan susu ibu.


BCOMPLEX: kandungan kesemua vitamin b penting dalamnya membuatkan b complex sangat istimewa. Bantu melancarkan darah, dan juga memberi kesan penenang pada ibu untuk mengelakkan MEROYAN.
VITAMIN C: membantu penyerapan zat besi yang diperlukan oleh tubuh untuk menghasilkan hemoglobin untuk kelancaran peredaran darah. Penting untuk penghasilan kolagen untuk perkembangan otot dan tulang rawan bayi.


VITALEA: sangat penting sebagai salah satu komponen penting zat besi untuk membawa oksigen ke seluruh badan. Kekurangan zat besi akan menyebabkan anemia iaitu kekurangan zat besi yang kronik. Lebih 340 ujian kualiti telah dilakukan ke atas vitalea.


OSTEMATRIX: kandungan kalsium, magnesium dan vitamin D melengkapkan lagi ostematrix. Ibu memerlukan 1000mg kalsium sehari. Ia diperlukan untuk pengecutan otot yang sihat. Susu ibu terdiri daripada 40% kalsium, maka jangan ambil mudah tentang kalsium ye.


OMEGA GUARD: kandungan DHA dan EPA dalamnya membuatkan omega sangat istimewa. DHA sangat diperlukan untuk otak yang cerdik, disalurkan melalui susu ibu supaya bayi anda mendapat khasiat yang sebaiknya. Wanita menyusu memerlukan 300mg DHA sehari.



Siapa Yang Perlukan Set Ibu Menyusu?

  • ibu bekerja yang dalam masa yang sama menyusukan bayi. Jadual kerja yang sibuk dan perjalanan pergi balik ke tempat kerja akan memberi tekanan pada ibu. Perkara ini sedikit sebanyak boleh menjejaskan pengeluaran susunya kerana terbukti dalam proses penyusuan, kesihatan ibu perlu di tahap terbaik. Tekanan dan kepenatan melampau boleh membuatkan susu ibu terjejas.
  • ibu yang tidak bekerja namun menjadi surirumah adalah penuh dengan jadual ketat dari siang hingga ke malam. Jadual yang sebegitu juga memerlukan ibu sentiasa bertenaga dan kesihatan perlu di tahap optimum. Pemakanan sahaja tidak cukup kerana ada masanya kita mungkin tidak sempat masa untuk sediakan protein secukupnya dalam diet harian. Dengan set menyusu shaklee ibu boleh meningkatkan lagi kecergasannya dan dalam masa sama jika ibu dapat kurangkan kepenatan dan keletihannya maka secara tak langsung boleh membantu peningkatan susu ibu.


Testimoni Set Menyusu

 

 Testimoni 1 :


 "Alhamdulilah setakat ini susu jadi banyak dan pekat..anak pun mudah kenyang minum susu...xadalah kerap nangis nak susu"




 Testimoni 2 :


"Puan Izzati: Saya ambil esp+oste+vitalea+alfalfa+vitc+bcom..complete set untuk breastfeed dan energy..full time breastfeed+working mom+part time student.

Baby dah umur 2 tahun lebih masih menyusu..no formula milk..you can do it mom!!
Puan Radin Siti: Saya ambil vitalea, vitamin c, alfalfa dan esp untuk tenaga dan bantu penyusuan..alhamdulillah"






Testimoni 3 :


"Puan Baizura: ESP, alfalfa, oste. Memang memberi tenaga tanpa lenguh sana sini. Saya fully bf baby, suri rumah kepada dua orang anak kecil, dan bisnes online 24 jam.
Puan Fashrina: Kalau saya, takde vitalea terasa badan kurang cergas sepanjang bf. So bagi saya perlu amik ESP untuk support tenaga waktu pagi, vitalea untuk kecergasan sepanjang hari, dan ostematrix untuk tidur berkualiti dan bangun pagi dengan badan yang lebih segar.
~ working mom, 3 children (including 8 month fully bf dan 3y tandem nursing at night~






Testimoni 4 :


"Puan Fadhilah: ESP, vitalea 2 biji, bcomplex, vitamin c, oste. Sangat amat membantu. Sometimes add up vivix, performance drinks. Working at home with 4 kids yang paling tua 6 tahun dan paling kecil 3 month fully bf dan tandem nursing with 2y. Jaga sendiri semua without helper dan husband jauh 2-3 bulan sekali baru balik. Really need bundle of energy everyday 24 hour. Those supplement really helps."









Jika puan-puan berminat untuk mencuba, boleh hubungi akak untuk dapatkan harga diskaun tau! InsyaAllah MJ akan berikan yang terbaik untuk pelanggan tersayang.


wassup: 0111-9791281

You Might Also Like

0 comments