AWAS WANITA..Jom Kita Kenali Tanda-Tanda Awal Barah Rahim

Barah rahim atau dikenali kanser ovari sangat dikenali sebagai penyakit yang membunuh wanita secara senyap. Ia sama dengan kanser-kanser yan...

Barah rahim atau dikenali kanser ovari sangat dikenali sebagai penyakit yang membunuh wanita secara senyap. Ia sama dengan kanser-kanser yang lain seperti kanser payudara, ia tidak menunjukkan sebarang tanda-tanda dalam tempoh masa yang lama.




Apa yang sangat menyedihkan apabila disahkan mengidap kanser rahim dan doktor mengesahkan kanser sudah berada di tahap yang ke 3 atau ke 4. Kanser juga telah merebak dan pilihan rawatan adalah sangat terhad.

Hari ni kak yong nak kongsi dengan anda semua tanda-tanda awal kanser rahim yang boleh anda tahu dan kenalpasti.


TANDA-TANDA AWAL KANSER RAHIM

1) Perut Buncit dan Bengkak
Perut berasa penuh dan bergas dan perut kelihatan buncit. Anda juga perasan beberapa pakaian anda rasa ketat di bahagian pinggang dan pinggul anda

2) Pendarahan pada Faraj Secara Tidak Normal
Mengalami pendarahan secara tidak normal dan teratur. Keadaan inu mungkim disebabkan oleh ketidakseimbangan hormon, penyakit keradangan pelvik atau jangkitan pada organ pelvis.

Kanser rahim mudah merebak pada tisu yang berdekatan dan mewujudkan kapilari baru yang tidak normal, menyebabkan pendarahan. Pendarahan berlaku pada tempoh haid, selepas melakukan hubungan intim, selepas menopaus dan melakukan pemeriksaan serviks.

3) Sakit Di Bahagian Pelvis
Sakit pada pelvis adalah sakit biasa yang berlaku pada wanita. Kekejangan dan kesakitan tertentu adalah sebahagian perkara normal dalam kitaran haid. Tetapi jika kesakitan berlaku dalam tempoh yang agak lama anda perlu melakukan pemeriksaan kesihatan dengan doktor. 

4) Tidak Selesa Semasa Membuang Air Kecil
Kanser rahim menyebabkan anda berasa tidak selesa semasa membuang air kecil. Iabadalah petanda yang paling ketara bahawa penyakit ini boleh membawa maut. 

Ketidakselesaan yang dimaksudkan adalah rasa seperti pedih, terbakar, ketat semasa membuang air kecil. Ini menunjukkan kanser telah merebak pada tisu yang berdekatan.

5) Hilang selera Makan atau berat badan turun mendadak
Apabila mengalami masalah kanser, sistem imun badan akan berkerja kuat untuk melawannya. Badan akan menghasilkan protein kecil yang dikenali sebagai cytokines yang memecahakan lemak pada kadar yang lebih tinggi. 

6) Keletihan
Sekiranya anda kerap mengalami keletihan yang melampau walaupun yelah berehat lama mungkin ia juga menjadi salah satu tanda awal and hendak mendapat penyakit. 

Apabila seseorang menderita kanser, sel darah merah akan digantikkan demgan sel darah putih untuk melawan penyakit. Ia adalah penyebab anemia yang membawa kepada keletihan, kekurangan tenaga dan hilang selera makan. Tindakbalas penyakit anemia adalah amaran bahawa kanser sedang berkembang pesat. 

7) Tempoh haid yang lama dan berat
Tempoh haid yang lama dan berpanjangan merupakan tanda awal kanser rahim. Sebagai contoh kerangsangan serviks mungkin disebabkan oleh penyebaran kanser pangkal rahim. Pendarahan dianggap berat jika and perlu menukar tuala wanita lebih kerap daripada sekali dalam tempih 2 jam. 

8)Bengkak Pada Kaki
Wanita yang menghidapi masalah kanser rahim biasanya mengalami masalah sakit dan bengkak pada kaki mereka. Apabila kanser mula merebak, ia akan menghalang aliran darah dan menjadi punca bengkak pada kaki.



Faktor Dan Risiko Kanser Rahim

Punca sebenar kanser rahim ni tidak diketahui, tetapi terdapat beberapa faktor yang boleh meningkatkan peluang anda untuk mendapat kanser rahim ini..

1)Umur
Wanita berusia lebih 50 tahun mempunyai resiko yang lebih besar untuk mendapat kanser rahim. 50 % daripada kanser rahim didiagnosis adalah dikalangan wanita lebih 60 tahun. Ini tidak bermakna bahawa penyakit ini tidak berlaku di kalangan wanita muda. 

2) Sejarah Keluarga
Jika anda mempunyai sejarah keluarga yang menghidap kanser rahim, kanser payidara atau lain-lain, ia meningkatkan peluang anda me dapat kanser rahim.

3) Melahirkan anak dan Haid
Wanita yanb tidak pernah melahirkana anak mempunyai risiko yang lebih tinggi mendapat kanser rahim dan begitu juga wanita yang mula haid awal(sebelum berumur 12 tahun atau putus haid lewat(selepas umir 50 tahun.

4) Masalah Penyakit Lain
Seperti diabetes, kegemukan, merokok, penggunaan alat kontrasepsi.

Vivix Membantu Merawat Kanser Rahim

Resvertrol dalam vivix mampu menghalang atau menghentikan pelbagai peringkat kanser. Resveratrol bukan sahaja menghindar kanser, malah ia dicadangkan sebagai rawatan tambahan. 

Resveratrol yang terkandung dalam vivix tidak merosakkan sel sihat, tetapi melindungai sel sihat ketika mematikan sel kanser. Selain itu, kebolehan resveratrol yang terkenal termasuklah kemampuan menghalang radikal bebas, mengaktifkan atau mennyahaktif enzim penting/gen/hormon dan kimia tubuh. 

Antara kesan lain, resveratrol mengaktifkan gen penumpas tumor dan ge  yang menyahtoksinbahan kimia. Ia juga menahan gen yang membolehkan sel kanser berhubung antara satu sama lain. 

Resveratrol dan poliphenol berkaitannya turut 
  • Melindungi DNA sel
  • Menghalang kimia dan radiasi yang menyebabkan kanser
  • Melawan radikal bebas dan imfkamasi

Apa Kata Mereka Yang Telah Mencuba Vivix 



TESTIMONI 1




TESTIMONI 2



TESTIMONI 3






Pertanyaan dan order, boleh terus whtsap 0111-9791281
Pengedar Shaklee Batu Pahat
Kakyong_jual_shaklee

You Might Also Like

0 comments