Luka Pesakit Kencing Manis Sembuh Selepas Amalkan Vivix

Assalamualikum dan salam sejahtera semua... Bagi pesakit Kencing Manis atau diabetes perkara yang paling merisaukan dan menakutkan mereka ...

Assalamualikum dan salam sejahtera semua...

Bagi pesakit Kencing Manis atau diabetes perkara yang paling merisaukan dan menakutkan mereka ialah apabila terjadi nya nanah atau luka. Ini kerana luka mereka biasanya akan lambat sembuh dan mudah merebak ke bahagian lain..

Namun ia adalah satu komplikasi yang sering dihadapai oleh Pesakit Kencing Manis. Malah kalau kita baca, setiap tahun ada banyak kes pesakit mengalami luka yang kronik dan akhirnya terpaksa di potong bagi mengelakkan ia berjangkit di bahagian lain Image result for luka diabetes
                          
                                            

 Tanda-tanda penyakit diabetes
  1. Jumlah air kencing lebih banyak dan kerap kencing
  2. Sering cepat rasa lapar atau haus.
  3. Lapar yang berlebihan atau makan banyak.
  4. Urin mengandungi paras gula yang tinggi.
  5. Berat badan turun mendadak.
  6. Rasa kebas pada hujung saraf di telapak tangan dan kaki.
  7. Mengalami rabun penglihatan.
  8. Cepat penat dan lemah sepanjang masa.
  9. Luka lambat sembuh.
  10. Mudah terkena jangkitan kuman terutama pada kulit.


Takut kan kalau tengok luka pesakit kencing manis ni, pesakit kencing manis kalau dah kena luka lambat nak sembuh. Sebabnya adalah:

  • kandungan glukosa yang tinggi. Glukosa yang tinggi menyebabkan kerosakan pada pembuluh darah dan ia menyebabkan peredaran darah tidak lancar. Darah yang diperlukan untuk penyembuhan tidak dapat sampai ke tempat yang luka.
  • Peredaran darah yang tidak lancar menyempitkan salur darah menghalang oksigen ke tempat luka. Ia menyebabkan sel darah merah yang membawa oksigen tak dapat disalurkan ke tempat sepatutnya dan merendahkan keberkesanan sel darah putih melawan jangkitan. Apabila ia berlaku, luka akan lambat sembuh.
  • Diabetic Neurophaty. Ia menyebabkan pesakit kencing manis hilang deria rasa. Bila sakit, susah nak rasa maka luka akan menjadi bertambah teruk tanpa disedari.
Sistem imun menjadi rendah. Apabila ia berlaku, sel imun tak dapat berfungsi sempurna dan infeksi akan berlaku pada pesakit.


Apa nak Buat Bila Luka Lambat Sembuh?


  • amalkan pemakanan diet sihat. Protein, karbohidrat dan vitamin c boleh membantu penyembuhan luka lebih mudah.
  • segera periksa luka supaya tidak bertambah buruk tanpa disedari.
  • selalu buat senaman, kerana dengan bersenam kita boleh mengurangkan paras glukosa dalam darah.

Selain cara di atas, ada cara lain yang Kak Yong nak kongsi dengan anda iaitu anda boleh mencuba Vivix Shaklee. Kak yong sertakan testimoni mereka yang pernah mencuba.

Apa itu Vivix?


Vivix® Botanical Beverage Mix melambangkan penemuan revolusioner dalam bidang khasiat pemakanan polifenol.


Vivix® mengandungi ramuan botani Shaklee yang tersendiri iaitu Polygonum Cuspidatum, anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol ialah kumpulan fitokimia berasaskan tumbuh-tumbuhan dengan kebaikan antioksidan dan berkesan melambatkan penuaaan sel. Serba asli. Bakal dipatenkan. Kandungan utama telah diuji secara klinikal. Eksklusif untuk Shaklee.

Kebaikan Vivix kepada pesakit kencing manis


  • Menurunkan kepekatan gula di dalam darah. Pengambilan karbohidrat yang tinggi juga boleh meningkatkan kandungan gula. Polifenol yang terdapat dalam anggur muscadine berfungsi melambatkan penyerapan karbohidrat dalam darah dan seterusnya menghalang kepekatan gula dalam darah semakin meningkat.
  • Mencegah ‘insulin resistence’. Kegagalan sel badan memberi respon terhadap insulin merupakan punca utama diabetes. Di sini, resveraterol memainkan peranan dalam meningkatkan sensitiviti badan kepada insulin. Semakin tulen resveraterol, semakit tinggi sensitiviti. Bagusnya, vivix mencapai 98% tahap ketulenan resveraterol dan ia 10x ganda lebih baik dari resveraterol di dalam minuman yang lain.
  • Membantu mengurangkan kompilasi diabetes yang lain seperti mata kabur dan kebas saraf.




Testimoni 1







Testimoni 2





Testimoni 3






Nak order Vivix boleh hubungi saya di talian 0111-9791281...
Saya juga ada menyediakan perkhidmatan penghantaran ke terus ke rumah anda bagi kawasan Pahat..


You Might Also Like

0 comments