Kebaikan dan Khasiat Soy Protein Untuk Ibu Mengandung

Sudah pasti setiap pasangan suami isteri yang telah berumah tangga akan mengimpikan dan mengharapkan kehadiran cahayamata untuk menyinari ke...

Sudah pasti setiap pasangan suami isteri yang telah berumah tangga akan mengimpikan dan mengharapkan kehadiran cahayamata untuk menyinari kehidupan mereka.Ini adalah kerana salah satu tujuan utama sesebuah perkahwinan adalah mengembangkan zuriat.






Apabila si ibu disahkan hamil pasti rasa gembira dan terdetik di dalam hati untuk menja kadungan dengan sebaik mungkin dan ingin melahirkan bayi yang sihat dan comel.Pasti si ibu dan si ayah akan menyediakan keperluan yang terbaik untuk perkembangan bayi dalam kandungan dari segi pemakanan, vitamin untuk membantu tumbesaran bayi mereka.

Mungkin kita pernah dengar nasihat dari orang-orang lama terutama ibu dan nenek kita dimana wanita hamil bagus mengambil soya untuk dapatkan kulit bayi dan putih dan cantik. Siapa yang tidak mahu inginkan kulit bayi mereka putih dan cantikkan? Putih atau gelap kulit si bayi bukan ukuran atau kepentingan si ibu dan ayah tetapi kulit bayi yang sihat dan tidak sensitif.

Susu dan kalsium sangat penting untuk ibu hamil. Tetapi ada juga ibu hamil yang mengalami masalah alah kepada susu lembu. Bagi ibu-ibu hamil yang mengalami masalah alah kepada susu lembu, maka soy isolate protein powder dari shaklee adalah jawapannya. Rasa soya yang tidak terlalu manis, dan khasiatnya yang tidak terbanding amatlah sesuai dengan si ibu. Malah apa yang lebih bagus, ianya sesuai untuk ibu yang menghidap diabetes kerana paras indexs glisemiknya yang rendah.

KENAPA SOY ISOLATE PROTEIN POWDER MENJADI PILIHAN?

  • Ianya adalah NON GMO soy protein. Maknanya soya ini adalah semulajadi, tidak diubahsuai secara genetik. Kebiasaannya ada soya yang diubah suai secara genetik untuk memberikannya daya ketahanan yang tinggi semasa ditanam. Supaya ianya tidak mudah diserang perosak, supaya tahan lebih lama dan ada daya rintangan yang lebih pada keadaan cuaca yang buruk. Dan soya yang diubahsuai adalah lebih tinggi risiko buruk pada pengamal di masa akan datang. Jangan sangka semua soya adalah sama ye. Cuba pastikan dahulu dari mana asal pembuatannya dan kaedah apa yang digunakan. Jika soya kotak yang menjadi pilihan maka berhati-hati kerana ianya boleh disimpan bertahun-tahun, maka tidak hairanlah sudah pasti dicampur dengan pengawet, perasa dan pewarna di dalamnya. Tidak takutkah kita akan risiko pada bayi?
  • Indeks glisemik yang rendah iaitu hanya 39, menjadikannya sangat ideal untuk semua golongan tua atau muda, malah penghidap diabetes juga mendapat manfaatnya. Kerana penghidap diabetes sangat perlu mengelakkan makanan yang mengandungi index glisemik yang tinggi.
  • Soy isolate protein shaklee dicuci dengan air, BUKAN ALKOHOL. Apa kelebihannya? Bila dicuci dengan alkohol akan menghilangkan manfaat isoflavon, walhal isoflavon lah sangat bermanfaat dalam merendahkan paras kolesterol, mencegah risiko osteoporosis dan penyakit jantung.
  • Soy Isolate Protein Powder Shaklee adalah dijamin kualitinya. Tidak mengandungi sebarang pewarna, perisa atau pengawet kerana ia dikawal ketat menggunakan proses pensijilan tersendiri yang dikenali sebagi Identity Preserved Program (IPP). Ia memastikn kacang soya bebas dari pendedahan perubahan genetik, daripada benih sehinggalah ditinkan dan selamat diminum oleh anda.



 Berikan pemakanan dan penjagaan kesihatan yang terbaik untuk perkembangan bayi di dalam kandungan.Perkembangan bayi dan sihat mesti seiring dengan pemakanan yang diambil. Elak kan daripada mengambil makanan yang boleh membantutkan tumbesaran bayi.



Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya ditalian  0132115841 untuk sebarang pertanyaan.

You Might Also Like

0 comments