5 SEBAB KENAPA SUSAH MEMULIHKAN JERAGAT DI WAJAH...

Assalamualikum dan salam sejahtera semua.... Jika anda salah seorang yang mengalami masalah jeragat, pasti anda merasa betapa su...


Assalamualikum dan salam sejahtera semua....






Squeezing multiple blackheads with finger nails


Jika anda salah seorang yang mengalami masalah jeragat, pasti anda merasa betapa sukarnya untuk menghapuskan jeragat ni kalau dah mula tumbuh di muka. Jeragat ni dia berbeza dengan jerawat tau..Jerawat lebih mudah untuk diubati dan di hilangkan..tetapi jeragat kalau silap cara rawatan akan menjadi lebih teruk dan banyak...

Jerawat biasa berlaku pada peringkat umur remaja dan awal 20-an.  Manakala jeragat mula tumbuh pada mereka yang berumur awal 30-an dan 30 tahun ke atas. Semakin berumur semakin mudah jeragat terbentuk. Ini kerana kolegan semakin berkurangan pada tubuh dan kulit wajah.


APAKAH PUNCA TERJADINYA JERAGAT

#1-MATAHARI
Sinar matahari  mengandungi sinar UB A dan UB B yang menyebabkan kerosakan sel kulit. UV A merosakan sel bawah kulit dan UB B pula pada sel kulit luar. Kesan Sinar UV bukan sahaja menyebabkan pigmentasi/jeragat malah boleh membawa kepada masalah kanser kulit.

#2- KEHAMILAN
Kebiasaannya wanita hamil akan mengalami banyak masalah kulit. Ini disebabkan oleh keadaan hormon yang tidak menentu. Ibu hamil digalakkan mengambil nutrisi yang cukup untuk memastikan kulit sihat. Masalah yang sering berlaku adalah seperti kegatalan, jeragat, ekzema dan jerawat.

#3- RAWATAN HORMON
Kajian menunjukkan rawatan hormon(pil) yang mengandungi hormon estrogen atau progesteron, pertukaran hormon, implan banyak mengalami masalah jeragat

#4- UBAT-UBATAN
Pengambilan beberapa jenis ubat juga memberi kesan pada keupayaan kulit untuk merawat dan menghasilkan kulit yang baru dengan aktif. Ini adalah salah satu punca jeragat yang jarang orang tahu dan perasan.

#5- WANGIAN
Pewangi, sabun wangi dan kosmetik yang menyebabkan tindak balas "phptptoxic" menyebabkan tindak  


SEBAB- SEBAB KENAPA SUKAR MENGHILANGKAN JERAGAT

#1- SALAH MEMILIH PRODUK
 Ramai yang mengaku produk mereka boleh mengatasi jeragat pada semua wanita. Perkara ini adalah tidak benar, ini kerana kulit wanita ada beberapa jenis. Ada yang berminyak, kering, sensitif dan sebagainya. Justeru itu pemilihan produk hendaklah mengikut jenis kulit.


#2- TIDAK MEMAHAMI FUNGSI PRODUK
Kebanyakan mereka yang mengambil produk ni tak berapa ambil ahu tentang fungsi produk. Mungkin ada sesetengah produk hanya bertindak sebagai pencerahan sahaja dan tidak bertindak sebagai penghasilan sel-sel kulit baru. Ini kerana masalah jeragat memerlukan pemulihan sel-sel kulit baru. Jika hanya bertindak sebagai pemulihan dan tidak memperbaharui sel kulit maka jeragat tetap berlaku.

Sebaiknya mulakan rawatan jeragat secara dalaman atau mengambil Vitamin-vitamin yang dapat mengatasi masalah jeragat.


#3- SALAH TEKNIK DALAM MERAWAT JERAGAT
Tidak semua teknik merawat jeragat ni boleh digunakan oleh semua orang. Anda yang mengalami jeragat yang kritikal memerlukan teknik yang lebih agresif berbanding mereka yang hanya berjeragat nipis.


#4-KURANG BERDISPILIN

Dalam memperbaiki sel kulit yang menghadapi masalah jeragat, anda perlu berdisplin dan tidak boleh malas untuk mengambil produk atau Vitamin-vitamin yang disarankan. Pengambilan yang tidak konsisten akan melambatkan proses pemulihan kulit.
idak m

#5- TERTEKAN 
 Salah satu punca jeragat sukar untuk dipulihkan adalah disebabkan emosi dan tertekan. Semakin kita tertekan, jeragat lagi mudah terbentuk. Justeru itu kita disarankan lebih relex dan jangan tertekan.


Ok sekarang kak yong nak kongsu dengan anda semua kaedah terbaik untuk merawat masalah jeragat. Rawatan secara dalam dan luaran...

 
                                    

 
Set Jeragat Premium 
GLA COMPLEX SHAKLEE
Jeragat berpunca dari masalah hormon yang kurang stabil, pengambilan GLA COMPLEX akan membantu ,emgawal paras hormon Estrogen dan Testosteron. Ia mengadungi 2x ganda lebih GLA berbanding produk lain dipasaran. 
Selain itu Gla Complex juga berfungsi untuk memulihkan bintik penuaan atau jeragat. Gla Complex juga dapat melambatkan proses menopaus dan melegakan sistem menopaus. Pengambilan Gla Complex yang konsisten dapat mencantikkan kulit dan mencegah pembentukan jaragat, jerawat dan sebagainya.


VITAMIN C
Vitamin C sangat penting untuk pembentukan kolegen. Pengambilan secara konsisten membantu anda mendapatkan kulit yang cerah, cantik, tanpa jerawat, melambatkan proses penuaan, mencegah pembentukan jeragat dan membantu pembentukan jeragat.
Selain itu, Vitamin C juga dapat meningkatkan sistem imun dalam badan dan dapat mengelakkan badan dari terkena selsema, batuk, demam dan merawat alergik.


VITAMIN E
Vitamin E dikenali sebagai Vitamin awet muda kerana ianya dapat membantu keseimbangan hormon dan dapat mengawal kadar minyak dalam liang kulit. Pengambilan Vitamin E secara konsisten dapat mencantikkan dan melembabkan wajah. Vitamin E juga dapat mencegah pembentukan jeragat dan merawat jeragat.


ENERGING SOY PROTEIN(ESP)
Pengambilan Protein dapat membantu menghasilkan sel baru dan menggantikan sel kulit mati. Penghasilan sel baru dan secara langsung mengurangkan kesan kulit mati dan kekerapan kejadian jeragat. Tompok hitam pada kulit akibat jeragat yang sukar dihilangkan dan dengan pengambilan protein yang mencukupi dalam badan, dapat membentuk sel-sel baru  dan mencegah pembentukan jeragat.


Jeragat jika dibiarkan akan dan tidak dirawat akan menjadi lebih banyak dan tebal. Jeragat ini juga akan memberi impak kepada keyakinan diri kita sendiri kerana berasa malu untuk berhadapan dengan orang ramai. Rawati dan jagalah kecantikan kulit anda dari awal lagi bagi mengelakkan pembentukan jeragat...
TESTIMONI SET JERAGAT
 

 

"Hilang jeragat dan Bintik hitam dimuka dengan ESP


" Baru perasan rambut dah takde uban..malukan muda-muda dah ada uban sket..Muda ke??hehehehe...Ye sy yg berumur 28 tahun, pada tahun ini, memang sebelum ini adala uban dalam 10 helai. Now dah takde langsung, pelik juga. Refer dengan upline rupanya sebab ESP..Yelah dalan tak sedar dah masuk 4 bulan saya mengamalkan ESP. Check balik buku produk pagi tadi, yes ESP membaiki pigmentasi, membaiki masalah rambt beruban dan lain-lain anda penuaan seperti yang sy alami. Alhamdulilah...




Pertanyaan dan order boleh terus whtsap 0111-9791281 (Puan Azimah)
Pengedar Shaklee Batu Pahat Johor

 

You Might Also Like

0 comments