10 Manfaat Meal Shake kepada kanak-kanak...Kenapa Perlu Berikan Kepada Kanak-Kanak

Ok hari ini saya nk share sket tentang MEALSHAKE. Semua orang tahu mealshake? Ke ada yg masih belum pernah tahu..              ...

Ok hari ini saya nk share sket tentang MEALSHAKE. Semua orang tahu mealshake? Ke ada yg masih belum pernah tahu..





                                  

Ok yang sy nak cerita harini adalah kepentingan mealshake utk kanak-kanak ye..

10 manfaat Meal Shake kepada kanak-kanak

1) Glisemik
bukan kita je nak glisemik rendah. kanak2 pun nak jugak ye.. glisemik rendah bermkna dlm mealshake ni ada karbohidrat.

Kenapa kanak-kanak perlukan karbohidrat? Kanak-kanak yang aktif perlukan karbohidrat untuk membolehkan mereka bertenaga. Jika tidak cukup tenaga bagaimana kanak-kanak nak bermain dan membesar dan beraktiviti bersama rakan-rakannya kan. Jika tanpa sumber karbohidrat kanak-kanak akan lesu dan tiada tenaga.

Kenapa dengan glisemik rendah? Kanak-kanak perlu karbohidrat glisemik rendah kerana tenaga akan diberikan secara perlahan-lahan. Takdelah lepaskan semua tenaga tu kang anak kita jadi hyper pulak melompat tak tentu hala hehe. Bila tenaga tu dilepaskan perlahan-lahan takdela badan tu jadi malas, rasa mengantuk je sebab terlebih karbo. glisemik rendah juga boleh bantu masalah anak-anak yang obes juga. Tidak akan menggemukkan ye kerana ia tidak mengandungi gula berlebihan. Jadi usah risau tiada effect buruk melainkan ia sesuai utk anak yg obes atau anak yg nak gain weight.


2) 9 Asid Amino
Tidak semua amino asid boleh dihasilkan oleh badan. 9 amino asid ni tidak boleh dihasilkan oleh badan dan hanya boleh didapati dalam makanan. Amino asid ni diperlukan untuk pertumbuhan, untuk perbaiki sel-sel tisu. Jadi ia amat penting untuk kanak-kanak kerana masa ni mereka sangat aktif dan perlukan sesuatu untuk bantu pertumbuhan terbaik.

3) ada antioksidan A, C dan E
terbaik dan lengkap! Itu yang boleh dikatakan. Kenapa perlunya vitamin antioksidan ini? Kerana ia bagus untuk kulit dan perbaiki sel-sel badan. Jika anak-anak anda yang mempunyai kulit sensitif atau berparut kena gigit semut sekalipun, cuba bagi mealshake ni. Di samping untuk kesihatannya boleh mencantikkan kulit anak-anak.

4) Menandungi Fiber
Fiber ni bantu penghadaman anak-anak dan juga tiada lagi sembelit datang menjengah.

5) Menadungi Vitamin B
Mengandungi vitamin B6, Vitamin B12. Apa kepentingannya? Vitamin B6 dikenali sebagai Pyridoxine yang mana ia sangat penting untuk otak. Dan juga ia amat peting untuk sel darah merah. Jadi kalau anak-anak yang pucat tidak bermaya tu ada kemungkinan mereka tidak cukup vitamin ini dan bantulah mereka dengan membekalkan B6. Vitamin B12 juga penting untuk pembentukan sel darah merah. Jika tak cukup sel darahmerah maka oksigen tak dapat diangkut ke seluruh badan. Bayangkan kalau oksigen tak sampai ke badan apa akan jadi?

6) Mengandungi sadium dan magnesium
Untuk apa pulak benda ni? Sodium penting untuk peredaran darah yang sempurna. Untuk kelancaran enzim dalam badan dan juga penyerapan glukosa. Magnesium pula sangat berguna untuk bantu masalah penghadaman juga. Juga ia penting untuk masalah ADHD (kanak-kanak hyperaktif). Cubalah usaha untuk kesihatan anak-anak anda. Juga paling utama untuk menjaga kesimbangan bendalir badan.

7) ada vitamin C
Vitamin C sangat terkenal di kalangan semua. Untuk kanak-kanak ia diperlukan untuk kesihatan gusi, gigi dan kulitnya. Juga untuk menhalang jangkitan kuman.

8) ada Vitamin A
bantu mata yg sihat dan terang.

9) ada kalsium dan Vitamin D
ia penting untuk kesihatan tulang. Dan ia perlu datang dengan pakej iaitu mesti juga bersama-sama dengan Vitamin D barulah boleh ngam. Ibarat vitamin D ni pasangan hidupnya. Kerana vitamin D membantu kalsium diserap ke tulang dengan lebih baik, juga galakkan tulang yang lebih padat.

10) ada zat besi dan Vitamin B12

Ia penting untuk pembinaan sel-sel darah merah. Bantu kanak-kanak lebih fokus sebab fungsi sel darah merah ni untuk bawa oksigen ke otak. Anak-anak yang tak fokus kemungkinan kurang iron iaitu zat besi ni. Juga kanak-kanak akan jadi lemah tidak bertenaga jika kekurangan sel darah merah.


                                 






                                    



Berikan meal shake kepada anak anda sebagai suplement tambahan untuk membantu tumbesaran si manja...

Saya pengedar Shaklee Kawasan Batu Pahat
Pertanyaan & order
Whtsap 0111-9791281

You Might Also Like

0 comments