Penyakit Bell's Palsy merupakan penyakit Saraf Yang menyerang Wajah

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Terlebih dahulu saya nak ucapkan terima kasih kerana sudi menjegah blog saya. Ok untuk entri hari...

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Terlebih dahulu saya nak ucapkan terima kasih kerana sudi menjegah blog saya. Ok untuk entri hari ini saya nak share tentang penyakit Bell's Palsy. Mesti ramai masih tidak tahu tentang kewujudan penyakit ini dalam kehidupan kita.

Apa itu Penyakit Bell's Palsy?

Penyakit Bell's Palsy juga dinamakan penyakit saraf merupakan salah satu kategori penyakit yang menyerang bahagian saraf wajah manusia. Serangan dari penyakit ini biasa mengakibatkan kelumpuhan otot di salah satu  bahagian wajah kita. Ia selalu nya bersifat sementara. Tetapi serangan penyakit ini menyebabkan ketidakselesaan pada wajah dan menyukarkan untuk makan, becakap dan sebagainya.





Penyakit Bell's Palsy ini boleh disebabkan oleh beberapa keadaan antaranya ialah seperti barah otak, barah dan penyakit lyme. Penyakit ini dinamakan sempena ahli anatomi dari Scotland yang bernama Charles Bell yang pertama kali menemuinya.



Tanda-tanda Penyakit Bell's Palsy

  • Meleleh air liur kerana tidak dapat mengawal otot muka
  • Perubahan dan luahan muka(contohnya menggerenyot muka)
  • Kesukaran ketika makan dan minum
  • Kelopak mata atau sudut mulut yang lemah
  • Rasa tegang di muka atau rasa ditarik ke sebelah satu lagi
  • Kelumpuhan muka pada satu bahagian yang menyukarkan untuk menutup satu mata
  • Sakit kepala
  • Kehilangan deria rasa
  • Rasa lemah di muka

Apakah Rawatan untuk Pesakit Bell's Palsy

Steriod dan Antiviral
Rawatan ini perlu diberikan dalam masa yang cepat kepada pesakit untuk mengurangkan keradangan, tekanan atau jangkitan nerve seawal yang mungkin.

Vitamin
Sebenarnya tiada ubat khusus untuk Bell's Palsy. Namun doktor boleh menasihati untuk mengambil Vitamin sebagai rawatan untuk jangkamasa yang panjang.

Ok saya share kan dengan anda Vitamin yang boleh diambil oleh pesakit Bell's Pasly ini. Ok pesakit boleh mencuba Vivix Shaklee. Vivix Shakled ini merupakan minuma  Botani yang sangat-sangat bagus dan diperkaya demgan sifat antioksidan dan antipenuaan secara semulajadi. Vivix mengandungi Resveratrol yang sangat baik untuk membentuk sel-sel baru dan memperbaiki sel-sel yang rosak akibat radikal bebas. 

Penyakit Bella's Palsy adalah berkaitan masalah sistem saraf, vivix shaklee mampu memperbaiki sistem saraf dan mengurangkan keradangan sarag.

Ok jom kita tengok testimoni pesakit Bell's Palsy yang telah mencuba Vigix Shaklee....



Testimoni













Pertanyaan dan order whtsap 0111-9791281
Pengedar Shaklee Batu Pahat









You Might Also Like

0 comments