LOBAK UNGGU- KHASIAT YANG PERLU ANDA TAHU

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua... Entri saya hari ini masih berkaitan produk Shaklee yang paling terkenal iaitu Vivix. Untuk h...


Assalamualaikum dan salam sejahtera semua...

Entri saya hari ini masih berkaitan produk Shaklee yang paling terkenal iaitu Vivix. Untuk hari ini saya nak bercerita sedikit tentang Lobak Unggu yang ada dalam Vivix.

Lobak unggu adalah satu satu daripada 4 bahan utama dalam Vivix. Mungkin ramai di antara kita tidak begitu tahu atau mengenali lobak unggu berbanding lobak oren atau lobak putih yang kita gunakan dala masakan.


                          


Lobak ataupum biasanya kita panggil carrot memang diketahui umum sebagai sayur yang penuh nutrisi dan sangat bangus untuk kesihatan. Kalau sebut lobak mesti ramai yang tahu ia baik untuk mata kerana kaya dengan Vitamin A. Masa saya kecik dulu mak selalu pesan makan lobak nanti mata bagus dan tidak rabun. Mesti semua tahu kan...hehehehehe

Untuk pengetahuan semua, lobak mempunyai banyak khasiat dan ia nya menjadi bahan utama dalam Vivix. Di dalam vivix menggunakan lobak unggu yang dikatakan mempunyai khasiat yang luar biasa berbanding lobak yang lain.

KHASIAT DAN KELEBIHAN  LOBAK UNGGU

1. Anti Oksida
Lobak unggu ini bersifat lebih anti oksida berbanding carot biasa. Anti oksida ini berfungsi untuk melindungi sel-sel badam kita daripada radikal bebas yang boleh menyebabkan pelbagai penyakit.


2. Anti Radang
Lobak unggu ini mempunyai sifat anti radang yang tinggi. Ini menjadikannya sangat bagus untuk membantu melegakan sakit-sakit sendi.


3. Anti Carcinogen
Sifat anti carcinogen lobak unggu ini membantu mengurangkan risiko kanser. Bagi pesakit kanser, lobak unggi ini boleh membantu tubuh untuk melawan kanser dan membunuh sel kanser dari terus merebak.


4. Anti Viral, Antiseptic dan Antimicrobial
Lobak unggu sangay bagus dalam melawan virus dan baktrtia yang mudah betjangkit dan merebak seperti demam,selsema,campak dan jangkitan dalaman seperti jangkitan di salur kencing, mulut dan perut.


5. Vitamin Ax
Dos Vitamin A yang tinggi di dalam lobak unggu adalah sangat bagus untuk mengelakkan arteri tersumbat dan secara tidak langsung megelak penyakit stroke. Lobak unggu juga kaya dengan Vitamin B,C dan E yang bagus untuk merendahkan bacaan Kolestrol. Sangat bagus di ambil oleh pesakit darah tinggi, jantung dan obesiti.


6. Akar
Akar lobak unggu digunakan untuk merawatbmasalah usus, masalah penghadaman,masalah tonsel dan sembelit


7. Jus Lobak unggu
Dalam kajian yang dibuat oleh Univerisiti Queenisland, jus lobak unggu didapati berkesan untuk merendahkan tekanan darah,mens5abilkan bacaan gula dalam darah bagi pesakit kencing manis dan dapat membantu penyakit hati dan janttung






Banyak manfaat kan lobak unggu ni, nak cuba makan lobak unggu boleh lah amalkan Vivix, pasti anda akan dapat manfaat lobak unggu untuk kesihatan diri anda dan keluarga...






Nak order dan nak lebih penerangan boleh terus whtsap saya 0111-9791281, saya puan azimah dan pengedar sah shaklee kawasan Batu Pahat.









You Might Also Like

1 comments