BAHAYAKAH KANSER USUS..LANGKAH MENGATASI KANSER USUS..SAYANGI USUS ANDA

Info kanser usus Secara amnya kanser usus adalah kanser yang menyerang usus besar(kolon,recttum, dan anus). Di Malaysia kanser usus meru...

Info kanser usus

Secara amnya kanser usus adalah kanser yang menyerang usus besar(kolon,recttum, dan anus). Di Malaysia kanser usus merupakan kanser kedua tertinggi di kalangan kaum lelaki. Di kalangan wanita, kanser usus berada di tangga ketiga selepas kanser payudara dan serviks. Lebih membimbangkan kanser usus semakin meningkat di kalangan individu berumur 50 tahun ke atas.



                                   

              

Kanser usus -Kesan lebih awal

Kanser usus juga dikenali sebagai kanser kolorektal adalah satu daripada kanser yang kerap berlaku. Kebiasaannya dapat dikesan lebih awal dan rawatan boleh menyembuhkan penyakit ini. 

Usus ialah organ terpanjang dalam sistem penghadaman. Ia mempunyai dua bahagian iaitu usus kecil dan usus besar.

Apa itu kanser usus

Kanser usus ialah ketumbuhan kanser yang biasanya bermula dari dalam lapisan usus besar. Ia boleh membesar lama di situ sebelum merebak ke bahagian tubuh yang lain. Oleh itu, lebih awal kanser ini dikesan lebih cerahlah peluang untuk menyembuhkannya. Peluang untuk sembuh adalah 90% jika dapat dikesan lebih awal.

Punca sebenar kanser usus masih tidak diketahui dengan tepat, tetapi dikatakan ada kaitan dengan tabiat pemakanan dan gaya hidup seseorang. Kanser usus ialah pertumbuhan sel tidak normal dan tidak terkawal dalam usus besar.



Kanser usus
                                

Tanda-tanda kanser usus

Tidak semua kanser usus ini menunjukkan tanda-tanda awal, antara tanda-tanda yang sering berlaku adalah :

  1. Darah semasa buang air besar
  2. Sakit perut
  3. Kerap buang air besar atau najis cair
  4. Sesak nafas tanpa sebab

Kanser usus mempunyai peluang sembuh yang tinggi sehingga 90% jika penyakit ini dapat dikesan lebih awal.

Selain itu, langkah pencegahan dan rawatan juga boleh dilakukan dengan mengambil supplemant tambahan bagi merencatkan sel-sel kanser. Ok supplement terbaik yang saya nak kongsikan dengan anda ialah Vuvix Shaklee yang mampu berfungsi untuk merawat kanser dan mematikan sel-sel kanser dari terus merebak.

Bagaimana Vivix bertindak melawan kanse


1. Membaiki dan melindungi sel
Setiap hari tubuh kita mengalami kerosakan DNA akibat radikal benas. Vivix berfungsi untuk membaiki dan melindungi sel dari dirosakkan oleh radikal bebas. Dengan mengambil vivix kadar kerosakan dapat diperlahankan dan dilindungi oleh resvertrol dan polyphenol yang tinggi dalam vivix

2. Mempertahankan dan mengawal genetik
Pengawalan Genetik menyumbang kepada kemerosotan umur sel. Dalam satu penemuan utama dalam ujian klinikal terbaru, menunjukkan ramhan vivix mengaktifkan satu pengawalan genetik utama yang menolong melambatkan penuaan tahap selular.

3. Memberi tenaga kepada sel(mitokondria)
Satu lagi tindakan hebat vivix adalah dipanggil mitokondria atau penjana tenaga kepada sel. Ramuan vivix menggalakkan biogenesis(pembentukan sel) untuk meningkatkan tenaga dalam sel

4. Meningkatkan prestasi sel dan melambatkan penghasilan protein AGE
AGE boleh menyebabkan keroskan pada sel-sel dan juga sistem tubuh badan manusia. Ia boleh menyebabkan banyak punca kepada penyakit kronik jika dibiarkan tanpa pencegahan. Vivix mempunyai 10 kali ganda lebih kuat resverstol yang mampu melambatkan pengumpulan protein AGE


Testimoni-testimoni



Kanser usus tahap 4 pulih selepas kencuba vivix dan dengan izin allah


Sayangi lah usus kita, selama kita hidup dah bermacam-macam kita makan kan, kita pun tah tahu bagaiman ripa usus kita bersih atau koyor. Justeru itu kita digalakkan untuk mencuci usus kita iaitu membuang toksin-toksin dalam usus agar penyakit-penyakit kronik tidak terjadi. Mencegah lebih baik dari mengubati.

Ok sebarang pertanyaan dan order boleh terus hubungi saya di talian 0111-9791281


 Puan Azimah Khamis
Pengedar Shaklee Batu Pahat
Fb : Puan Azimah Khamis
Ig: kakyong_jual_vitamin_shaklee









You Might Also Like

1 comments