Berpuluh tahun derita Ekzema Pulih dengan Vivix dan Izin Allah

Assalamualaikum dan selamat berhujung minggu semua.Pasti semua hari ini menghabiskan masa bersama keluargakan. Saya bertugas hati ini kerans...

Assalamualaikum dan selamat berhujung minggu semua.Pasti semua hari ini menghabiskan masa bersama keluargakan. Saya bertugas hati ini kerans Johor cuti hujung minggu semalam.

Ok hari ini saya nak kongsi dengan anda berkaitan Ekzema. Pasti ramai kan sudah tahu apa itu ekzema kan. Di harap entry saya ini dapat menambahkan lagi kefahaman anfa berkaitan ekzema.

APAKAH EKZEMA

Ekzema merupakan keadaan kulit di mana menjadi kering,gatal dan merkah. Ekzema buka  saja menyerang kanak-kanak tetapi orang dewasa juga  mengalami Ekzema.

Menurut kajian,penyakit Ekzema mempunyai pertalian genetik di mana sekiranya salah seorang sama ada ibu atau bapa merupakan penghidap ekzema maka dikatakan memberi kesan genetik itu kepada anak-anak.





APAKAH SIMPTOM-SIMPTOM EKZEMA

Ekezema Atopik biasa berlaku berterusan dalam tempoh waktu yang sangat lama. Ia merupakan gejala kronik yang hadir sepanjang masa di mans sepanjang tempoh itu akan berlaku pelupasan yang teruk sehingga memerlukan rawatan alternatif.

ANTARA SIMPTOM UTAMA EKZEMA

  • Kulit akan pecah dan merkah
  • Rasa gatal selalunya akan lebih teruk pada waktu malam
  • Kawasan kulit tertentu mungkin akan koyak
  • Kulit menjadi radang,kemerahan,melepuh dan berair
  • Permukaan kulit akan kelihatan seperti ada tompok,lebam kecil,bertompok merah atau coklat kelabu
  • Kulit menjadi kasar dan bersisik

PUNCA ATAU FAKTOR EKZEMA

Namun demikian sehingga ke hari ini masih tiada lagi punca sebenar Ekzema, namun berdasarkan kajian yang telah dilakukan terdapat beberapa punca antaranya :

  • Terdapat sejarah penyakit ini di dalam keluarga 
  • Alergik kepada makanan
  • Perubahan emosi
  • Cuaca panas
  • Kuat berpeluh
  • Keadaan persekitaran
  • Alahan kepada habuk
  • Alahan kepada bahan pencuci

Untuk orang dewasa kebiasaan ekzema akan menyerang di kawasan-kawasan seperti bahagian muka,siku,buku lali,leher dan lutut. Bagi kanak-kanak pula tanda-tanda ekzema kerap berlaku di bahagian pipi,leher,dahi,lengan,betis dan kulit kepala...


VIVIX MEMBANTU MERAWAT PESAKIT EKZEMA

Vivix merupakan minum botani yang kaya dengan sifat antioksidan dan antipenuaan secara semulajadi.

Ok bagaimana Vivix membantu dalam mengatasi masalah Ekzema, Vivix membantu membaiki DNA di dalam badan dan memperbaiki kerosakan sel-sel akibat radikal bebas. Vivix juga akan menyingkirkkan sel-sel yang rosak dan mengantikan dengan sel-sek yang baru.

Oleh itu pesakit ekzema yang kronik sangat digalakkan untuk mengamalkan Vivix kerana Vivix membantu memperbaiki sel yang telah rosak dan meningkatkan antioksidan di dalam tubuh.

Vivix mengandungi campuran 4 bahan unik Polyganum Cuspidatum,Anggur muscadine,eldeberi dan lobak unggu yang sangat kaya dengan Polifenol.

Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebayian tanaman yang mengandungi khasiat anti-oksidan dan sel penuaan.

Kebaikan polifenol menyediakan bantuan terbaik menentang pembentukan penyakit kronik adalah kerana ia mengandungi komposisi antioksidan.

Polifenol inilah yang akan melindungi sel tubuh dari kerosakan akibat radikal bebas. Caranya dengan mengikat bebas dari menyerang tubuh kita dan mencegah inflamasi dan peradangan sel tubuh.

Testimoni-testimoni Pesakit Ekzema yang telah mencuba Vivix




Ekzema berkurang selepas seminggu menggunaka  Vivix







Vivix tonik ajaib merawat pelbagai penyakit


Alhamdulilah Vivix banyak membantu merawat pelbagai penyakit kronik.Anda nak cuba Vivix?Untuk lebih detail boleh terus whtsap saya Azimah 0111-9791281

Pengedar Shaklee Batu Pahat
Penghantaran ke seluruh Malaysia



You Might Also Like

1 comments